neljapäev, september 27, 2007

Tehtud!

Juhtus ühe suve päeval. Mina ja mu naise venna sõber Kusti töötasime koos meie kodus. Selle päeva töö oli värvimine. Ja kui kõik aknad olid värvitud, ma ütlesin Kustile, "Noh, tehtud."

Kusti naeratas natukene aega ja ütles minule, "Tehtud, või? Nagu Savisaar?" Ta löi tema rind nagu ahv ja naeris. "Tehtud!, nagu Savisaar." Mina olin segaduses, aga siis ma mäletasin, et üks kord keegi kirjutas oma blogi midagi Savisaarest. Midagi nagu see:

Savisaar opens another highway that was funded from the overflowing budget and thumps his chest with "Tehtud!"
"Kas on tõesti nii," ma mõtlesin, "et iga inimine eestis teab see 'Savisaar-tehtud' nali?"Ilmselt jah. Ma nägin täna Äripäeva ja seal oli Savisaare nägu ja üks suur sõna -- Tehtud!

Ja teine kord ma nägin Anu Ansipit Kroonika kaane peal. "Ma ütlesin mehele hästi tehtud" oli Proua Ansipi tsitaat. Ma imestasin, et kui Reformierakondlased saavad kokku, nad tsiteerivad Savisaart. On suur 'tehtud-pidu', nagu nii:

Ansip: "Noh Lang, kuidas on su ministri töö?"
Lang: "Tehtud!"
Ansip: "Ha ha ha. Nalja nina! Ha ha. Ha ha.
Lang: "Ha ha. Tehtud! [Ta joob veel A. Le Coqi] Ha ha.
Ja mina peaks ütlema, et me kasutame ka 'tehtud!' kodus. Võibolla Epp küsib minult. "Noh, mees, kas sa tooks puid sisse?" Ja ma vastun, "Tehtud!" Epp ka kasutab tehtud. Oleme suur 'tehtud' perekond. Aga teie? Ja kas teie kasutasite seda sõna 'tehtud' enne Savisaare reklaami?

ENG: Center Party leader Edgar Savisaar is widely known for using the term "tehtud", which means "done" or "finished" in Estonian. It's a reference to a real quote from Savisaar that ironically refers to how he finishes things.

11 kommentaari:

Unknown ütles ...

Actually I used "tehtud" rather often before Savisaar coined the term. I seldom use it nowadays, sometimes when I do it makes me feel like a big fat lying rhino.

LPR ütles ...

More accurate translation would be "done". It's definately a Savisaar phenomen right now with this word. Have you seen T-shirts that have an image of a russian looter on them and the word "техтуд"? I need to get one. I think they are the coolest.

LPR ütles ...

The really funny part of this "tehtud" word is this stupid monotone intonation Savisaar uses when saying it in his ads. It's hilariously anticlimatic. It's like he's doing some kinda parody of himself. If that's the case, I'd consider even liking the guy a bit. After all he was playing a character in "Vanad ja Kobedad". What if in private he's a totally funny and cool dude? Just a thought.

Tiamsuu ütles ...

Initially the 'Tehtud' parody got started because Savikas used it somewhere (can't remember where, some public project opening or summat) to prove his party's commitment to helping people, blah blah. Thing was, he said it about something that previous Kesik-less administration had worked years to set up.

Hence, 'Tehtud!' nowadays means empty boasting. Just took one man to turn a nice expression into a joke;)

KRISTIN ütles ...

Eip, enne ei saanud me kunagi midagi tehtud ;))

Kreete ütles ...

see on uskumatu, kuidas üks poliitik suudab eesti keele või mõttemaastikku muuta! "tehtud" on ju täiesti normaalne eestikeelne sõna ja mina olen seda alati kasutanud. ma usun, et kohu see savisaare TEHTUD-kampaania vajub mingi hetk unustusehõlma ning inimesed saavad / tahavad / julgevad sõna "tehtud" jälle igapäevaelus kasutada.

gaborien ütles ...

I used to say tehtud as well for the small assignments in the office, but now that Saavikas made it "his"... not anymore :)

Unknown ütles ...

I don´t use the word very often or if then only "Sain tehtud" or smth like that. But the funny thing that just happened when I was writing this comment here was that I had asked one coworker to do something half our ago and she 5 sec ago sent me per Skype which we use for messaging inside the company massage "Tehtud!". She´s russian btw. I laughed madly I must say :D

plasma-jack ütles ...

armas, et 3136 on graafiku põhjal ikka mitu korda suurem arv kui 2302

sofie ütles ...

Juba enne seda, kui Keskerakond tuli välja oma valimisreklaamiga, oli eesti keeles ilmunud Naomi Kleini raamat "No Logo", kus ta muuseas analüüsib Nike dash'i, kasutades just sedasama lausestruktuuri - koos sõnaga "tehtud" - mida me KE reklaamis näeme. Et mõnel turundusinimesel- reklaamitegijal see raamat reklaami tegemise ajal lugemata oli, on äärmiselt vähetõenäoline. Ma arvan, et sugulus Nike dash'i ja Savisaare "tehtud" vahel on otsene ja mitte juhuslik.

Unknown ütles ...

"Tehtud" öeldakse meie kandis koeraga õuest tulles ... kui ta on oma pabulad ära teinud :P